Module spel


 


Spel is geen ongerichte activiteit het heeft een doel in zichzelf, je ziet het kind relaties leggen, het geleerde toe te passen en aan te passen. Kleuters gaan samen met andere kinderen onderzoeken, ontdekken, organiseren en plannen maken. Je laat ze ontdekken met verschillende materialen, je luistert naar hun ideeën en kijkt naar hun oplossingen. Dit is onderzoekend ontdekkend spelen wat leidt tot ontwikkelen en leren.

 
Spelen

Je begeleidt of leidt het spel, je maakt veel gebruik van drie dimensioneel gevormd of ongevormd materiaal omdat kinderen leren door handelend bezig te zijn en emoties hieraan toe te voegen. Je biedt tijd en ruimte voor het vrije spel en observeert hun voorkeur, hun vaardigheden, hun betrokkenheid en motivatie en dan weet je als leerkracht dat je goed op ontwikkelingsniveau zit. Motivatie is je graadmeter, wanneer het kind betrokken bezig is, zit je met je spelaanbod niet te hoog en niet te laag.

Dit overbrengen aan uw leerkrachten maakt hen tot professionals met aandacht voor het spel!

Mijn aanbod:

Spel is de motor en hoe zet ik deze aan?

  • Spelvormen; Vrij spel, begeleid spel en geleid spel leren inzetten:
  • Het spel met de ontwikkelingsleerlijnen.
  •  Observeren van spel.
  •  Analyseren van observatiegegevens.

Datum & tijd

Deelname voor onderbouwteams op uw eigen school.

Of op locatie ‘PEER! Seats to meet in Amersfoort.

Datum in overleg.

Tijd: 3 uur.

Kosten: € 120, per uur + eenmalig € 90, voorbereidingstijd + reiskosten.

BENIEUWD WAT WIJ VOOR U KUNNEN DOEN?


06 57357750


WIJ ZIJN BEREIKBAAR VAN MAANDAG TOT VRIJDAG


08:00 - 17:30